Audio Siar Keluar Sekejap Episod 123 bersempena Hari Malaysia membawakan tetamu khas YB Datuk Seri Panglima Haji Mohd …
Sumber manusia kilang Johor
#Sabah #dan #MA63 #Isu #Kewarganegaraan #Sabah #Pilihan #Raya #Negeri #Masa #Hadapan #Parti #Warisan
Kj tak lepas bila datuk sri Shafie try untuk alihkan isu tak mau jawab solan pasal gabungan 🤣
Yb suluk ni😂
Ketua mentri sabah harap dapat jemputan jg…hihii
When Datuk Seri says "ninja turtle" he is referring to Toyota Land Cruiser lol
7:23 lol
@keluar sekejap.. cuba check mic yg ds shafee afdal pakai, bass dia terlebih kot, pusing knob bawah sikit… KJ punya mic ok
KS kena jemput lagi seorang pemimpin yg mewakili kerajaan Negeri Sabah pula…. maybe Datuk Masidi Manjun..
Its already an Agreement, why are we talking about whats been agreed in 1963?
Kes rasuah masa jadi menteri KKDW dulu apa cerita?
mohon KS cover isu pager meletup kt lebanon .. fuhh bayangkan kalau phone kene exploit .. sorang satu bom kt tangan
Stateless drpd Suku Suluk, Bajau dan Seangkatan dgnnya seharusnya berhak diberikan keutamaan oleh federal government utk diberikan Kewarganegaraan Malaysia ibu bapa, nenek moyang mereka berkorban diri , membela Sabah agar Kekal dlm Persekutuan Malaysia
Shafie ni ideal pemimpin Sabah. Tapi silap pai waktu PRU lepas. Kau khianat Harapan. Mau jadi Maharaja Sabah. SEkarang Warisan tido.
brilliant
Orang Sabah ckp ‘ TEMBIRANG’
Sebab tuh klu nk Malaysia maju, kena ada PM bumiputera yg bukan Melayu. Tapi xnk berlaku sbb klu bagi Org Sabah sarawak, melayu semenanjung akan gigil
Telinga panas org Malaya dgr hujah Dato 😂
Kami masih bharap dgn datuk seri utk realisasikn ma63
Hey Folks, It's Happening Rite Under D Country Dat Upholds Islamic Values…
Yet An Islamic Children's Orphanage Has Been Mistreated , Tortured & Sexually Abused By D Man & His Gang in Charge.
* Yet They Cal Themselves
Muslim… Having Perform 5x Times Prayers Daily & Performing Umrah Yearly to D Holy Land Mecca..
Yet They Do Evil & Disgusting Things/Stuff.
Actually ,Dis People Are WORST
Than ANIMALS.
Even Animal Care & Protect Their Young One..
* *. *
How Too!!!
D Prime Minister Mohammed Anuar Bin Ibrahim & Retarded Umno President cum Timbalan Perdana Menteri Dr.Si Mammat Xahidi of Malaysia BOLEH ,
Are Buzi Taking Care of Their
Own REAR, Position , Power & Self Interest Come 1st…
Yet They Cal Themselves
D Country Leader's.
Simply Unbelievable,
Yet It Dis Monstrously Incidence it's Not Common Still
Happening Around Us Fm Time To Time..
It's D Land of MALAYSIA BOLEH.
Negarawan sejati.. Alhamdulillah, rakyat Sabah memiliki seorang pemimpin yang rendah hati dan berjiwa rakyat sejati
Mohon jemput DS Hajiji pulak untuk dengar situasi semasa di Sabah, perancangan dan hala tuju kerajaan negeri.
Aku bdk phg…masa dssa dlm umno lg .tgk dia ada potensi tadbir negara…kira org cerdik..tp mgkn xde rezeki..sabo aje lo..good discussion
Masih menanti H2O
Selamat Hari Malaysia 🎉🎉🎉
Semoga 1 hari nanti Sabah maju seperti Sabah MAJU Jaya 🤲
I can see both of you don't really like this guy. Lol.
Cukup2 lah YB…. Dah kami tak mau WARISAN ada d Sabah, maaf lah, sbb ni pengalaman aku 2 tahun d Kinabatangan, kenapa warga asing yg pacak tu bendera parti warisan, aku tanya, lepastu dia ckp "dia bapa kami"… orang yg aku tanya tu aku kenal, dia pekerja d carwash aku dulu…tiada dokumen, tiada surat tiada apa.. lepastu d Beaufort lagi, bawahan mu pecah amanah, tak d selenggara parit dan sungai dgn betul, asal hujan sejam terus banjir, Masa kau jd KM tu YB Shafie… Tp selepas YB haji Ruslan dr PBS pegang tempat kami, alhamdulillah 3 tahun tak banjir, syukur sgt dgn Allah, haji Ruslan korek sungai bersihkan.m sungai dr rumput2 yg tinggi, sampah lama dah 20 tahun tak pernah korek, bayangkan … Dr zaman BN UMNO sampailah ke WARISAN kampung kami banjir wlupun sejam hujan …
Lepastu paip air kami, kuat lagi air kencing kami keluar dr paip air, kamu sekat air kami…aku tau siapa pun KM dan YB atau parti, confirm air/elektrik/internet akan d politik kan…
Cukuplah jgn ada BN UMNO/WARISAN d Sabah ni.. biarlah PH dan parti gabungan GRS ja d Sabah ni dan penggal seterusnya…
Tanah d gadong Beaufort tu pun aku pelik kenapa YB bg sama org Semporna.. nasib kalah ohhh… Tak sepatutnya warga asing ada d Beaufort ni, puluhan tahun tiada org korek2 tu sampah, tetiba dorg ada… Yg menampakkan Sabah ni miskin adalah warga asing ..
Aku kenal penjual rokok d tepi jalan tu semua warga asing, tp hairan aku kenapa dorg ada ic tetiba masa mengundi baru2 ni, tgok jari, tak pula hitam, jd mereka tak boleh mengundi dgn ic projek tu YB Shafie… Maaflah aku terlalu jujur… Ini lah yg aku nampak selama 25 tahun, harap YB tolong bantu banteras warga asing ni, jgn sampai warga asing ni anggap YB bapa dorang
i dont know why, saya suka the way this guy Shafie ni bercakap. nampak sgt educate dan sng kita faham. Berbeza dgn CM sabah yg lain. Semoga Sabah baik2 saja.
7:24 I see what you did there Shahril 😂
Very articulate dssa and soft spoken, sadly sabah too divided
Dia safie afdal pernah jadi ketua menteri sabah dan tidak ada apa2 kemajuan negeri sabah yang memberansangkan.
Sedar atau tidak, dia punya jawapan pusing2 dan tak jawab soalan. Saya putarrrr halim. Saya ulamm
Terbaik interview, saya setuju dgn org stateless. Kesian mereka bukan kesalahan anak2 kecil yg lahir sebagai stateless. Daripada kita ambil foreigner workers lebih baik kita bagi pendidikan dekat stateless nie da boleh mereka jadi workforce negara Malaysia kalau tidak duit kita keluar dari negara.
Bila nak jemput Hishamuddin,Isham Jalil
Jangan hairan kalau ahli2 politik semporna keluarga2 dia saja.. diorang akan sebut “suku sakat”.. dia pernah perintah sabah sekali.. hampir seluruh jabatan kerajaan auku sakatnya jd pengarah bos2 waktu tu 😂.. tapi Hajiji sekarang pula tidak selantang Shapie Apdal. Ketua Menteri skrg lembik…
Very good interview Datuk sri Shafie apdal
Great guy 😊
Great guy 😊
the rotation of the Sabah CM was a blatant political slap to the Sabahan leaders who are driven by greed for power and a form of control by Tun Dr Mathathir to tame Sabah. Till today, I find it very distasteful and peeved at how our politicians in Sabah are so gullible. The people of Sabah are the one that are being short changed.
Kj😂😂😂😂😂😂😂
Wakil sabah yang paling sesuai.
Baru 2 thn Sabah bwh UG , MA63 settle 7 perkara tinggal 4 shj . Hospital UMS + Hospital Jantung Q Elizabeth KK , repair jlnraya, repair sekolah , air Sabah , Letrik Sabah ….ini semua utk Rakyat Sabah … Nampak tidak ?
Sabah & sarawak x ada melayu lh. Jgn kaitkan sabah & sarawak dgn melayu..
SHAFIE APDAL NI MMG PANDAI BERPURA2 DAN PENUNGGANG AGAMA SEJATI👎👎