Sabah dan MA63, Isu Kewarganegaraan di Sabah, Pilihan Raya Negeri 2025, Masa Hadapan Parti Warisan



Audio Siar Keluar Sekejap Episod 123 bersempena Hari Malaysia membawakan tetamu khas YB Datuk Seri Panglima Haji Mohd …

Sumber manusia kilang Johor

#Sabah #dan #MA63 #Isu #Kewarganegaraan #Sabah #Pilihan #Raya #Negeri #Masa #Hadapan #Parti #Warisan

Cari pekerja kilang JohordanHadapanHR kilang Johor hiringIsuJawatan kilang JohorJawatan kosong kilang 2024Job vacancy kilang JohorKerja kilang Johor hari iniKewarganegaraanKilang hiring JohorKilang Johor ambil pekerjaKilang Johor Bahru kerja kosongKilang Johor baru bukaKilang Johor open positionKilang Johor peluang kerjaKilang Johor peluang pekerjaanKilang Johor temudugaKilang manufacturing JohorKilang produk JohorMA63MasanegeriOperator kilang Johor diperlukanPartiPekerja kilang baru JohorPekerja kilang diperlukan JohorPekerja kilang johor diperlukan segeraPekerjaan kilang segera JohorPeluang kerjaya kilang JohorPeluang pekerjaan kilang JBPengambilan operator kilang JohorPengambilan pekerja kilang JohorPengambilan staf kilang JohorPengurus HR kilang JohorPilihanRayaRecruitment agency kilang JohorRecruitment kilang JohorSabahSumber manusia kilang JohorWarisan
Comments (43)
Add Comment
  • @rook3630

    Kj tak lepas bila datuk sri Shafie try untuk alihkan isu tak mau jawab solan pasal gabungan 🤣

  • @kwongchiewfoong

    When Datuk Seri says "ninja turtle" he is referring to Toyota Land Cruiser lol

  • @chaosjohn666

    @keluar sekejap.. cuba check mic yg ds shafee afdal pakai, bass dia terlebih kot, pusing knob bawah sikit… KJ punya mic ok

  • @rimmyajon4246

    KS kena jemput lagi seorang pemimpin yg mewakili kerajaan Negeri Sabah pula…. maybe Datuk Masidi Manjun..

  • @thomasleung2762

    Its already an Agreement, why are we talking about whats been agreed in 1963?

  • @amrcaliph1141

    Kes rasuah masa jadi menteri KKDW dulu apa cerita?

  • @muhammadikmal5640

    mohon KS cover isu pager meletup kt lebanon .. fuhh bayangkan kalau phone kene exploit .. sorang satu bom kt tangan

  • @Apek6503

    Stateless drpd Suku Suluk, Bajau dan Seangkatan dgnnya seharusnya berhak diberikan keutamaan oleh federal government utk diberikan Kewarganegaraan Malaysia ibu bapa, nenek moyang mereka berkorban diri , membela Sabah agar Kekal dlm Persekutuan Malaysia

  • @mardut

    Shafie ni ideal pemimpin Sabah. Tapi silap pai waktu PRU lepas. Kau khianat Harapan. Mau jadi Maharaja Sabah. SEkarang Warisan tido.

  • @drdin06

    Orang Sabah ckp ‘ TEMBIRANG’

  • @bryanlee7295

    Sebab tuh klu nk Malaysia maju, kena ada PM bumiputera yg bukan Melayu. Tapi xnk berlaku sbb klu bagi Org Sabah sarawak, melayu semenanjung akan gigil

  • @bryanlee7295

    Telinga panas org Malaya dgr hujah Dato 😂

  • @jamalludinibrahim1145

    Hey Folks, It's Happening Rite Under D Country Dat Upholds Islamic Values…
    Yet An Islamic Children's Orphanage Has Been Mistreated , Tortured & Sexually Abused By D Man & His Gang in Charge.
    * Yet They Cal Themselves
    Muslim… Having Perform 5x Times Prayers Daily & Performing Umrah Yearly to D Holy Land Mecca..
    Yet They Do Evil & Disgusting Things/Stuff.
    Actually ,Dis People Are WORST
    Than ANIMALS.
    Even Animal Care & Protect Their Young One..
    * *. *
    How Too!!!
    D Prime Minister Mohammed Anuar Bin Ibrahim & Retarded Umno President cum Timbalan Perdana Menteri Dr.Si Mammat Xahidi of Malaysia BOLEH ,
    Are Buzi Taking Care of Their
    Own REAR, Position , Power & Self Interest Come 1st…
    Yet They Cal Themselves
    D Country Leader's.
    Simply Unbelievable,
    Yet It Dis Monstrously Incidence it's Not Common Still
    Happening Around Us Fm Time To Time..
    It's D Land of MALAYSIA BOLEH.

  • @noornizamarapin3057

    Negarawan sejati.. Alhamdulillah, rakyat Sabah memiliki seorang pemimpin yang rendah hati dan berjiwa rakyat sejati

  • @hasbihusein7750

    Mohon jemput DS Hajiji pulak untuk dengar situasi semasa di Sabah, perancangan dan hala tuju kerajaan negeri.

  • @ahmadrazi1761

    Aku bdk phg…masa dssa dlm umno lg .tgk dia ada potensi tadbir negara…kira org cerdik..tp mgkn xde rezeki..sabo aje lo..good discussion

  • @norija5339

    Semoga 1 hari nanti Sabah maju seperti Sabah MAJU Jaya 🤲

  • @hoohibee

    I can see both of you don't really like this guy. Lol.

  • @sweisztv

    Cukup2 lah YB…. Dah kami tak mau WARISAN ada d Sabah, maaf lah, sbb ni pengalaman aku 2 tahun d Kinabatangan, kenapa warga asing yg pacak tu bendera parti warisan, aku tanya, lepastu dia ckp "dia bapa kami"… orang yg aku tanya tu aku kenal, dia pekerja d carwash aku dulu…tiada dokumen, tiada surat tiada apa.. lepastu d Beaufort lagi, bawahan mu pecah amanah, tak d selenggara parit dan sungai dgn betul, asal hujan sejam terus banjir, Masa kau jd KM tu YB Shafie… Tp selepas YB haji Ruslan dr PBS pegang tempat kami, alhamdulillah 3 tahun tak banjir, syukur sgt dgn Allah, haji Ruslan korek sungai bersihkan.m sungai dr rumput2 yg tinggi, sampah lama dah 20 tahun tak pernah korek, bayangkan … Dr zaman BN UMNO sampailah ke WARISAN kampung kami banjir wlupun sejam hujan …
    Lepastu paip air kami, kuat lagi air kencing kami keluar dr paip air, kamu sekat air kami…aku tau siapa pun KM dan YB atau parti, confirm air/elektrik/internet akan d politik kan…
    Cukuplah jgn ada BN UMNO/WARISAN d Sabah ni.. biarlah PH dan parti gabungan GRS ja d Sabah ni dan penggal seterusnya…
    Tanah d gadong Beaufort tu pun aku pelik kenapa YB bg sama org Semporna.. nasib kalah ohhh… Tak sepatutnya warga asing ada d Beaufort ni, puluhan tahun tiada org korek2 tu sampah, tetiba dorg ada… Yg menampakkan Sabah ni miskin adalah warga asing ..
    Aku kenal penjual rokok d tepi jalan tu semua warga asing, tp hairan aku kenapa dorg ada ic tetiba masa mengundi baru2 ni, tgok jari, tak pula hitam, jd mereka tak boleh mengundi dgn ic projek tu YB Shafie… Maaflah aku terlalu jujur… Ini lah yg aku nampak selama 25 tahun, harap YB tolong bantu banteras warga asing ni, jgn sampai warga asing ni anggap YB bapa dorang

  • @jainalashigal3754

    i dont know why, saya suka the way this guy Shafie ni bercakap. nampak sgt educate dan sng kita faham. Berbeza dgn CM sabah yg lain. Semoga Sabah baik2 saja.

  • @MalcolmWong

    Very articulate dssa and soft spoken, sadly sabah too divided

  • @JoseJiun

    Dia safie afdal pernah jadi ketua menteri sabah dan tidak ada apa2 kemajuan negeri sabah yang memberansangkan.

  • @nazmiishak4965

    Sedar atau tidak, dia punya jawapan pusing2 dan tak jawab soalan. Saya putarrrr halim. Saya ulamm

  • @FSS981

    Terbaik interview, saya setuju dgn org stateless. Kesian mereka bukan kesalahan anak2 kecil yg lahir sebagai stateless. Daripada kita ambil foreigner workers lebih baik kita bagi pendidikan dekat stateless nie da boleh mereka jadi workforce negara Malaysia kalau tidak duit kita keluar dari negara.

  • @MrMuiz19

    Bila nak jemput Hishamuddin,Isham Jalil

  • @mrmz3802

    Jangan hairan kalau ahli2 politik semporna keluarga2 dia saja.. diorang akan sebut “suku sakat”.. dia pernah perintah sabah sekali.. hampir seluruh jabatan kerajaan auku sakatnya jd pengarah bos2 waktu tu 😂.. tapi Hajiji sekarang pula tidak selantang Shapie Apdal. Ketua Menteri skrg lembik…

  • @raymundpang

    the rotation of the Sabah CM was a blatant political slap to the Sabahan leaders who are driven by greed for power and a form of control by Tun Dr Mathathir to tame Sabah. Till today, I find it very distasteful and peeved at how our politicians in Sabah are so gullible. The people of Sabah are the one that are being short changed.

  • @derome00

    Wakil sabah yang paling sesuai.

  • @nevertoolate6653

    Baru 2 thn Sabah bwh UG , MA63 settle 7 perkara tinggal 4 shj . Hospital UMS + Hospital Jantung Q Elizabeth KK , repair jlnraya, repair sekolah , air Sabah , Letrik Sabah ….ini semua utk Rakyat Sabah … Nampak tidak ?

  • @moktar-hz7pr

    Sabah & sarawak x ada melayu lh. Jgn kaitkan sabah & sarawak dgn melayu..

  • @estima757aeras6

    SHAFIE APDAL NI MMG PANDAI BERPURA2 DAN PENUNGGANG AGAMA SEJATI👎👎