Enam operator kilang dihadapkan di Mahkamah Majistret, di sini, hari ini, atas pertuduhan memalsukan sijil cuti sakit yang …
Operator kilang Johor diperlukan
#operator #kilang #didakwa #palsukan #sijil #cuti #sakit
Enam operator kilang dihadapkan di Mahkamah Majistret, di sini, hari ini, atas pertuduhan memalsukan sijil cuti sakit yang …
Operator kilang Johor diperlukan
#operator #kilang #didakwa #palsukan #sijil #cuti #sakit
Peh,company banyak pulak duit nak dakwa2 smpai naik mahkamah eh.bangsa sepet ke apa bos dia nie.kasi check sekali company tue,clear tak clear diorg punya keja.
Why should this be taking the court's resources? Shouldn't such a simple matter be handled by the company's HR?
Yg rompak duit negara masih bebas. Pulak kes kecik masuk court
Ape dah jadi
KEMENTERIAN SUMBER MANUSIA kindly check why these workers did this. Normally, this happens when workers are bullied by not approving of thier leaves or working in very stressful/bullied environment. Tough times pls don't make things harder for workers.
Banyak pulak geng² bodoh dok salahkan majikan.
Yang report bukan majikan,tapi Dr yg dianiaya sebab guna nama dia dlm mc tu.
Gile mc nye case msuk court!. Aku baru kena ngn company cilake cuba xnk byr kwsp aku. Alasan company xde profit. Paleotak. Ugut nk report baru ade akal.Tgk kt FB JTKK pon byk ckp kes sama. Majikan skrg byk amek kesempatan. Xnk nyr OT,nk carum kwsp,xnk carum socso. Kes abes takat report jela. Xde tindakan. Bila pekerja wat hal, trus masuk court. Jilakerrr
kilang apa ni budak2 remaja lagi korang nak sumbat dalam jel!
Tudiaa..mak cik² bwg n pakcik² bwg dh mula wt palatau..sila study keseluruhan kes sbelum menjatuhkan hukuman wahai netizen hakim negara🤣🤣🤣
Alahai, kesalahan dibuat antra Oct20 hingga Feb21…kesian..siasat btol2..jgn blk ke majikan sudah..klu selangor bleh sabit mcm2 dlm tempoh tu..
Didakwa dengan Curang? Lepas ni mesti ada ayat baru " 3 Pekerja didakwa Tangkap Basah Kerna Sijil Cuti Sakit Palsu " 😅😅😅
MC palsu masuk mahkamah?? Gaji lewat, gaji potong tanpa sebab, pekerja punye kebajikan takde, undang² buruh company langgar… TAKDE PULAK MASUK MAHKAMAH…. PELIK²
Berberapa tahun dulu pernah terjebak dengan MC,, seumur hidup tak pernah MC, walaupun umur dah lebih 30 , masuk kerje oil and gas tak sampai setahun terus jadi regular kat klinik,mula2 kerje pandang serong je tengok budak2 situ seminggu sekali mesti MC ranking paling atas paling banyak MC ada supervisor,, rupanya memang kerje situ effects kita punya kesihatan,dan cuti tahunan memang banyak burn aje, carry forward boleh 3hari sahaja dan itu pon habis bila time raya cina, alhamdulillah sekarang dah dua tahun berhenti kerje situ,dan alhamdulillah sejak berhenti situ tak pernah MC..pengajaran Nye jangan suka pandang serong kat orang, kita takda tempat mereka jadi kita taktau, kadang anak sakit, orang tua sakit, nak amik cuti dah takda cuti,kadang ada perkara emergency.kadang Kalau ada rekod emergency selamat tinggal bonus..
Lek la der…yg penting compny untung juta2..wkwkwk..kiteorg setakat org awam ni mne la ade hak pape..hanya mampu jd natizen membawang je la..hihi..money is king zaman dajjal..pungkok dio..
Why buat salah support?ayiooo kadavuleh.
ni mesti pi dating2 ni…..
Staff gomen pun ramai buat mcmtu..
𝐂𝐥𝐢𝐜𝐤 𝐇𝐞𝐫𝐞 ➜ 18cams.xyz
》》 𝙊𝙣𝙡𝙮 𝘼𝙙𝙪𝙡𝙩 《《
在整個人類歷史上,強者,富人和具有狡猾特質的人捕食部落,氏族,城鎮,城市和鄉村中的弱者,無`'守和貧窮成員。然而,人類的生存意願迫使那些被拒絕,被剝奪或摧毀的基本需求的人們找到了一種生活方式,並繼續將其DNA融入不斷發展的人類社會。
說到食物,不要以為那些被拒絕的人只吃垃圾。相反,他們學會了在被忽視的肉類和蔬菜中尋找營養。他們學會了清潔,切塊,調味和慢燉慢燉的野菜和肉類,在食品市場上被忽略的部分家用蔬菜和肉類,並且學會了使用芳香的木煙(如山核桃,山核桃和豆科灌木
來調味食物煮的時候%^%^ 1617089713
Saya kn buang keja kes exsident ary tu 3 bln mc nk mai kja cmna kaki kpla lutut pch time tu jln xleh agy kejan kita tnya bila nk msok kja ..lst sy msok kja 1 bln dpt notis dibrhntikn kja..kdg2 syrikat nk kita ikut law tpi majikn byr ot pa smua xikut pon law yg dittpkn tulah pasal xpahm2
Undang-undang bodoh! Habis yang betul-betul sakit cedera masa kerja tu ada MC pun tak boleh nak Claim kat PERKESO apa cerita? Lagi kat kilang banyak yang tak boleh Claim cuti sakit. Padahal kerja Outdoor' kena hujan panas pun kerja jalan time sakit mc ada tapi gaji tetap potong. Undang-undang yang berat sebelah! Yang kaya makin kaya yang kuli selamanya jadi kuli.
Pasal mc pun repot polis..yg increment naik 2 percent tiap2 taun bonus setengah bulan tapi manager dgn exec dpt 10 percent bonus full tu lagi lahabau..
Bab rakyat laju bab kerajaan slow
Company ap ni.. Cuba shre skit kt mna and ap nama.. Geram lak..
Benda sial… Frst time dgr ni mc tipu cuti sakit kne msuk mhkhmah.. Mcm bodoh
Wow… High profile bulih buang kes…
Nmpk sangat tokey tokey besar benci org Melayu.dulu kes MCM ni buang kerja jer.skrg semua Tk DPT dn gaji pun kne potong agaknya.
Wow MC sampai court ouhh. Hahahaha parah
Mesti kmpeni cina…
tak ada ke kes lagi bangsat dri pada kes MC ni, ke dah tak ada idea
Oiii kes durian tanah haram mcm mna…?kes mckip gebeng mcm mne…?klu org awam lju je ambk tndakn…
Kes MC tipu ni berleluasa, ramai ingat ala kes kecil jer, kantoi buang kerja jer la, tapi memalsukan dokumen adalah satu bentuk jenayah dan boleh dibawa kes ke mahkamah. So yang mana kena buang kerja sebab tipu MC patut rasa bersyukur sebab majikan korang sekadar buang kerja, bukan report polis dan sabitkan dengan kes jenayah.
Hahaha,lain x belajar dengan aku bagaimana nak dapatkan cuti sakit/mc cara sah dan resit orignal,Perah air tembakau/rokok dalam mata,pasti 1 minggu doktor bagi mc.Pedih tau titis air tembakau tapi lebih baik dari kena tangkap n dakwa dimahkamah.Tip ini aku gunakan masa sekolah menengah, 1 kali jer sebab rasa rugi 1 hari tak pergi sekolah sebab murid perempuan 24 orang murid lelaki 12 orang,comel2 pulok tu drp tingkatan 4 & 5
Ni mesti palsu kan mc Cara berpasukan….
lol. company aku kerja dulu dia bagi warning letter dgn terminate je.
Ni mesti biasa mc…hari jumaat,isnin, sebelum/selepas public holiday dan in between cuti2 annual leave…😄😄😄
Sia2 kau
Kes lg besar la amk tindakan..ni kecik adoiiii
Tipu mc? kompeni pulk kena cop kompeni sial.. Y menipu x sial ke?.. Sush mcm ni
Bukan2 hala kes nye weyyy. Double standard punya kes xde pulak ye? Rakyat marhain juge terkena
Padan muke.semua Melayu
Ini lah bole dickp samdol btl buat keja merepek bayar je kalau tk sakit amik mc kan tk kena apa pun
Boleh kene report rupenya. Huhu
Perghh teringat member pasal ni, tkda la masuk mahkamah, kna buang krja jaa
Ya allah kesian ye..
Makan pau. Tangkat yang bagi mc
da xde berita lain ke..choiii