Assalamualaikum, lama sungguh channel ni takde video baru. busy sikit buat rumah sejak video terakhir sebelum ni. Rumah …
Rumah bajet rendah
#VIRAL #Rumah #Channel #Besi #Biru #Cement #Board #rumahmurah #rumahbajet
Assalamualaikum, lama sungguh channel ni takde video baru. busy sikit buat rumah sejak video terakhir sebelum ni. Rumah …
Rumah bajet rendah
#VIRAL #Rumah #Channel #Besi #Biru #Cement #Board #rumahmurah #rumahbajet
Assalamualaikum. maaf ya kalau ada yang tak ter reply komen. busy sikit buat kerja lain. saya ringkaskan beberapa info sikit tentang rumah ni
-Kos : Rm50k (harga buat sendiri & harga terkini sebab harga besi naik xmasuk akal (complete api / air /wiring /piping) semua buat sendiri
-Keluasan rumah : 24x32kaki
-Keluasan tanah tambak : 60x60kaki
-Lantai & dinding : cement board
– Tulang lantai & dinding : C channel tebal, double .
-Jarak tulang lantai : 2×2
-Cement board utk lantai lagi tebal lagi kukuh.
Bilik air : Concrete & bata ringan
8x8kaki keseluruhan.
Rumah atas : tiang guna tiang kalbat tinggi 4 kaki.
jarak antara tiang ke tiang : 8kaki
slm..bang bole review tgk keadaan rumh 2024 …ape kondisi slps ujn pnas… tgk prmukaan simen board adkah msih ok…kn pe sya teringin nk buat …ikut bjet..klu ad rzki
Mantap bosku….berapa jarak antara kekuda bumbung?
Tya tuan ketebalan simen board utk lantai berapa mm
cementboard nie tahan tak dengan air?
Boleh tau,tuan loan ke utk buat rumah nie?
Semoga saya dapat buat rumah suatu masa akan datang insyaAllah
Rumah ini cantik tuan
Cat la dulu siap2 baru pasang fitting wiring tu baru la nampak kemas dan bersih…
berapa kos ni bang?
Assalamualaikum.. Nk tnya kos yg jimat mana.. Samada bena rmh/chalet.. dgn cement board atau shera plank yg mana lagi jimat kos ny … Tq
Dekat barat ok la mcm ni.. standard mmg mereka buat mcm ni.. tapi Malaysia panas gila nnti.. tapi boleh la.. jimat duit.. untuk sementara duduk dulu kumpul duit lagi buat rumah batu pulak kan…
Mantap abg hensem
Salam tuan…nak tanye…rumah guna c channel ni agak2 brape lame tahan?. simen board tu kalis air dan anai2 tak?….bergoyang tak?…sori byk tanye sebab sy pun ade plan2 nak buat rumah dari c channel tu..tapi kadang2 tgk video lain…nampak mcm tak berape kukuh..mohon pencerahan
Salam tuan..nk tnya utk lantai pkai brp mm?dinding brp mm?
English words in written
tuan, mcm mana dgn ketahanan dia terhadap tikus. dia tahan gigitan tikus ker. takut dia buat lobang dan tinggal dlm dinding tu 🐀🐀🐀🐭🐭🐭
Budget berapa ni?
boleh tanyah berapa lah kos dia untuk sebijih rumah pakai semen borad
السلام عليكم
Berapa tebal (thickness) cement board yg sesuai dan baik utk dinding tu?
Ada kentut ke masa rekod tu 😅
Bleh tau brapa keseluruhan luas rumah ni..brapa kos semua
Tuan boleh gunakan simen putih dan kain jaring/jaring pvc untuk fitinline atau gap..
Assalammuallaikum, Brp kos semuanya?