RM 77,000 kalau simpan RM 100 sebulan ?????



Alahai sibuk pulak nak paksa saya melabur waktu saya baruuuuu je masuk kerja! Orang nak tengok enjoy waktu muda-muda, …

panduan tepat simpanan dalam setahun

#kalau #simpan #sebulan

cara berkesan simpanan untuk masa depancara bijak tambah simpanancara praktikal simpanan dalam 12 bulancara simpanan berlipat gandacara simpanan untuk masa depankaedah efisien simpanan kewangankaedah mudah tingkatkan simpanan kewangankaedah pintar simpanan kewangankaedah tingkatkan simpanan dalam 12 bulanlangkah bijak simpanan dalam setahunlangkah cekap simpanan dalam 12 bulanlangkah mudah tingkatkan simpananlangkah pintar tingkatkan simpananpanduan asas simpanan kewanganpanduan mudah simpanan kewanganpanduan simpanan kewanganpanduan tepat simpanan dalam setahunpelan kewangan simpananstrategi bijak simpanan untuk masa depanstrategi jimat belanja simpananstrategi simpanan untuk masa depanstrategi simpanan yang berkesanstrategi tepat simpanan dalam setahunteknik cemerlang simpanan kewanganteknik praktikal tingkatkan simpananteknik simpanan yang berkesantips berjimat untuk simpanantips efektif simpanan dalam setahuntips mudah simpanan dalam setahuntips terbaik simpanan kewangan
Comments (38)
Add Comment
  • @dradamzubir

    Ini je sebab kenapa orang cakap untung besar buat simpanan sejak umur muda-muda. Setuju?

  • @EpoiEzam-yc8ke

    fuh menarik ni.. nak tahu jugak kat mana pelaburan yg bagi pulangan 6% tu..

  • @sukunanselvarajah

    SCAMMER…CHEATER…DONT TRUST HIM AND GIVE HIM YOUR MONEY…HE WILL RUN AWAY…CONMAN…RUN AWAY WITH MY INVESTMENT MONY $16K

  • @shahrill8464

    Kena msukkan stiap bulan ke dekat wahed investment

  • @ungkakera

    nilai kuasa beli duit berbeza tahun ini dan tahun itu. apa yang saya sendiri buat, mengikut nasihat orang tua- tua. beli tanah, beli rumah dengan pinjaman bank. selepas 10++tahun, selesai bayaran. sekarang ni harga rumah, tanah beberapa lot adalah melebihi kerugian disebabkan olih % dividen .

  • @princeedhwardhezmi6469

    Ni lah sebab kenapa saya sangat2 takkan kluarkan kwsp mcm masa pkp haritu ….sebab sgat2 lah penting….

  • @katytyyy1521

    Bybit scam ke? Dr boleh buat video ttg bybit.

  • @kcamata1512

    Terbaik Dr AZ.👍👍👍👍👍👍❤️

  • @nadddzailan

    kalau nak keluarkan duit dari TH, then plan nak masuk balik. will it affect amount dividend/hibah nnt? sbb tak nak usik kiraan compounded interest tu..

  • @edyjt

    div 6 peratus tinggi… selalu nya, unit trust 2 – 3 peratus je

  • @ibrahimseth8646

    RM100 Sebulan
    20 Tahun=RM100*240Bulan
    20 Tahun=RM24,000

    Loan(20 Year)=200%=RM24,000
    Monthly=RM24,000/240 Bulan
    Monthly=RM100.

    Basic Loan=100%=RM24,000/200%
    Basic Loan=100%=RM12,000

    Yield=8% Year=25 Premium=RM12,000
    Payout(25 Year)=RM12,000*1.08^30
    Payout(25 Year)=RM82,000.

  • @shamildamanhuri180

    Investment ni mcm ni…high risk high return , low risk low return ..

  • @aifongbeh2062

    Saya start 2009 carum guna duit KWSP ke PB Mutual sampai sekarang rugi gila gila MCM nak bunuh diri

  • @pendekar_lou

    ini satu hal yang besar membuka pikiran saya untuk menabung konsisten untuk masa tua

  • @lubiay8269

    Slm Tuan, mcm mn dgn sykt alpine advisory yg berdaftar dgn SC . sykt alpine advisory menawarkan pelaburan serendah rm300 dan blh dpt profit dlm 13-18k.mmg tak logik,sy pun tak melabur dlm sykt alpine advisory ni, bimbang klu kena scam sj

  • @syirameric

    Dr. pakai retirement calculator apa tu?

  • @nadafro3116

    Team Fatimah and save rm6000/year say hey!! 😂

  • @rizqdanniel824

    Cer Fatima simpan RM200 sebulan..Rasanye gap tu X besar sgt n Fatima bole simpan RM2k sebulan dalm setiap tahun Sbb dpt bonus..
    Lepas tu Kita Tgk la Ali gigit jari sbb fatimah enjoy life masa muda n Ali x in the end fatimah nye duit lagi byk dr Ali
    Yay

  • @ahmadaminuddin7016

    Betul apa dr adam ckp. Sy dulu masa umur 23 tahun(2013), sy buat mcmni. Tapi mse lps covid, kesesakan kewangan, saya trpaksa keluar semua duit tu. 😢 Tahun ni baru start balik. Tapi syukur, sbb kalau xsimpan, xda duit backup masa susah.

  • @user-cf7jh5sv8b

    Assalamualaikum wbt.
    terbaik dr.
    kongsi ilmu berfaedah untuk semua yang terbaik dan agar generasi muda sedar dan berjimat cermat amalan mulia dan mengunakan kewangan sebaiknya dan tidak boros tak bertempat.
    Yang penting menaafatkan wang anda untuk ibu bapa dan keluarga bahagian dunia dan akhirat…
    sekian wasalam.

    Semoga Allah Swt permudahkan urusan dr dan rezeki yang luas dan kesihatan yang baik seisi keluarga dan kewangan tersusun untuk kegunaan seharian sebaiknya..

    Sekian wasalam

  • @ariadc9172

    Jadi mcm fatimah pun takpe. Janji jangan jadi mcm abu. Tak simpan langsung. Yang penting mula!

  • @coronagaming5115

    macam mana nk tukar nombor tlfon yg didaftarkn pd wahed DR…..no lama kena reject sebab lupa nk isi krna bukan nombor utama untuk urusan😅

  • @terizilaterizila1770

    Duit ini disimpan d bank mana?apakah wahed…atau bank lain?..tolong jelas kan..cikgu 😌

  • @ainjadan

    untung gen z sekarang,, banyak ilmu kewangan di media sosial. saya dah 30 baru nak mula urus kewangan…

  • @nadainama7121

    Dulu masa invest kat IQ Option, skali masa top up tu masuk nma ke akaun personal.. start dari tu stop trus guna apps tu..

  • @nurulnadia2219

    Assalamualaikum Dr Adam, boleh cerita serba sedikit tentang Raiz Invest? Terima kasih.

  • @MrJukamada

    Semua pelaburan ada risiko. Risiko terbesar adalah inflasi. Sekarang ni kadar inflasi sedang meningkat hingga 14% setahun. Kalau melabur dapat 6% setahun sebenarnya masih duit pelaburan akan mengecut dari segi nilai.

  • @ironmaiden363

    Sye sekarang umur 20 thanks bgi penerangan Dr 👍🏻

  • @k.irsyad

    salam dr. saya dh umur 27 tahun dan baru nk start try melabur di wahed investment. sy dh tgok vid2 dr & dr ulang2 pesan melabur secara berkala.

    sy nk tnya dr, kalau sy ada a certain amount of budget let say rm2k dlm tgn, adakah lebih baik sy follow nasihat dr utk invest dlm wahed secara berkala setiap bulan (guna duit rm2k dlm tgn); ataupun terus masukkan semua rm2k dlm wahed and continue masukkan extra secara berkala setiap bulan (gaji bulanan) ?

    harap dpt perhatian dr 🙏🙏