Alahai sibuk pulak nak paksa saya melabur waktu saya baruuuuu je masuk kerja! Orang nak tengok enjoy waktu muda-muda, …
panduan tepat simpanan dalam setahun
#kalau #simpan #sebulan
Alahai sibuk pulak nak paksa saya melabur waktu saya baruuuuu je masuk kerja! Orang nak tengok enjoy waktu muda-muda, …
panduan tepat simpanan dalam setahun
#kalau #simpan #sebulan
Ini je sebab kenapa orang cakap untung besar buat simpanan sejak umur muda-muda. Setuju?
fuh menarik ni.. nak tahu jugak kat mana pelaburan yg bagi pulangan 6% tu..
SCAMMER…CHEATER…DONT TRUST HIM AND GIVE HIM YOUR MONEY…HE WILL RUN AWAY…CONMAN…RUN AWAY WITH MY INVESTMENT MONY $16K
Kena msukkan stiap bulan ke dekat wahed investment
Paham cikgu terima kasih utk ilmu
perkongsian yang amat jelas dan mantap
nilai kuasa beli duit berbeza tahun ini dan tahun itu. apa yang saya sendiri buat, mengikut nasihat orang tua- tua. beli tanah, beli rumah dengan pinjaman bank. selepas 10++tahun, selesai bayaran. sekarang ni harga rumah, tanah beberapa lot adalah melebihi kerugian disebabkan olih % dividen .
Ni lah sebab kenapa saya sangat2 takkan kluarkan kwsp mcm masa pkp haritu ….sebab sgat2 lah penting….
Bybit scam ke? Dr boleh buat video ttg bybit.
Terbaik Dr AZ.👍👍👍👍👍👍❤️
kalau nak keluarkan duit dari TH, then plan nak masuk balik. will it affect amount dividend/hibah nnt? sbb tak nak usik kiraan compounded interest tu..
Bikin MA d PHD pun untung.
div 6 peratus tinggi… selalu nya, unit trust 2 – 3 peratus je
RM100 Sebulan
20 Tahun=RM100*240Bulan
20 Tahun=RM24,000
Loan(20 Year)=200%=RM24,000
Monthly=RM24,000/240 Bulan
Monthly=RM100.
Basic Loan=100%=RM24,000/200%
Basic Loan=100%=RM12,000
Yield=8% Year=25 Premium=RM12,000
Payout(25 Year)=RM12,000*1.08^30
Payout(25 Year)=RM82,000.
Investment ni mcm ni…high risk high return , low risk low return ..
Saya start 2009 carum guna duit KWSP ke PB Mutual sampai sekarang rugi gila gila MCM nak bunuh diri
ini satu hal yang besar membuka pikiran saya untuk menabung konsisten untuk masa tua
Slm Tuan, mcm mn dgn sykt alpine advisory yg berdaftar dgn SC . sykt alpine advisory menawarkan pelaburan serendah rm300 dan blh dpt profit dlm 13-18k.mmg tak logik,sy pun tak melabur dlm sykt alpine advisory ni, bimbang klu kena scam sj
Dr. pakai retirement calculator apa tu?
Invest kat mana 6%? 😅
Team Fatimah and save rm6000/year say hey!! 😂
Cer Fatima simpan RM200 sebulan..Rasanye gap tu X besar sgt n Fatima bole simpan RM2k sebulan dalm setiap tahun Sbb dpt bonus..
Lepas tu Kita Tgk la Ali gigit jari sbb fatimah enjoy life masa muda n Ali x in the end fatimah nye duit lagi byk dr Ali
Yay
Betul apa dr adam ckp. Sy dulu masa umur 23 tahun(2013), sy buat mcmni. Tapi mse lps covid, kesesakan kewangan, saya trpaksa keluar semua duit tu. 😢 Tahun ni baru start balik. Tapi syukur, sbb kalau xsimpan, xda duit backup masa susah.
Saya ialah Fatimah.
Dr Adam baituh terbaik, mantap😊😊
Assalamualaikum wbt.
terbaik dr.
kongsi ilmu berfaedah untuk semua yang terbaik dan agar generasi muda sedar dan berjimat cermat amalan mulia dan mengunakan kewangan sebaiknya dan tidak boros tak bertempat.
Yang penting menaafatkan wang anda untuk ibu bapa dan keluarga bahagian dunia dan akhirat…
sekian wasalam.
Semoga Allah Swt permudahkan urusan dr dan rezeki yang luas dan kesihatan yang baik seisi keluarga dan kewangan tersusun untuk kegunaan seharian sebaiknya..
Sekian wasalam
Jadi mcm fatimah pun takpe. Janji jangan jadi mcm abu. Tak simpan langsung. Yang penting mula!
macam mana nk tukar nombor tlfon yg didaftarkn pd wahed DR…..no lama kena reject sebab lupa nk isi krna bukan nombor utama untuk urusan😅
Tebaik drAdam zubir aku suka kamu
Duit ini disimpan d bank mana?apakah wahed…atau bank lain?..tolong jelas kan..cikgu 😌
untung gen z sekarang,, banyak ilmu kewangan di media sosial. saya dah 30 baru nak mula urus kewangan…
terima kasih byk dr. sharing yang byk manfaat
Dulu masa invest kat IQ Option, skali masa top up tu masuk nma ke akaun personal.. start dari tu stop trus guna apps tu..
Assalamualaikum Dr Adam, boleh cerita serba sedikit tentang Raiz Invest? Terima kasih.
Semua pelaburan ada risiko. Risiko terbesar adalah inflasi. Sekarang ni kadar inflasi sedang meningkat hingga 14% setahun. Kalau melabur dapat 6% setahun sebenarnya masih duit pelaburan akan mengecut dari segi nilai.
Sye sekarang umur 20 thanks bgi penerangan Dr 👍🏻
salam dr. saya dh umur 27 tahun dan baru nk start try melabur di wahed investment. sy dh tgok vid2 dr & dr ulang2 pesan melabur secara berkala.
sy nk tnya dr, kalau sy ada a certain amount of budget let say rm2k dlm tgn, adakah lebih baik sy follow nasihat dr utk invest dlm wahed secara berkala setiap bulan (guna duit rm2k dlm tgn); ataupun terus masukkan semua rm2k dlm wahed and continue masukkan extra secara berkala setiap bulan (gaji bulanan) ?
harap dpt perhatian dr 🙏🙏
Doc, cer citer cer citer skit pasal pelaburan wahed ni. Sy nk melabur, tp xbrn dan xde ilmu.