Kulit Sunburn? Ini Yang Perlu Anda Lakukan Untuk Merawatnya!


Kulit Sunburn? Ini Yang Perlu Anda Lakukan Untuk Merawatnya!

Kulit wajah terbakar adalah antara masalah kulit yang paling tidak disukai ramai. Berpunca daripada cahaya matahari, kulit wajah …

Cara pemakaian pelindung matahari yang berkesan

#Kulit #Sunburn #Ini #Yang #Perlu #Anda #Lakukan #Untuk #Merawatnya

Cara pemakaian pelindung matahari yang berkesanHubungan kecergasan dan kecantikanJenama kecantikan tanpa kekejamanJenama kosmetik organikKepentingan hidrasiKesedaran dan kecantikanMinyak pati untuk kecantikanMitos kecantikan yang dibongkarPanduan jenis kulitPemakanan untuk kulit berseriPenjagaan kulit anti-penuaanPenyelesaian rawatan jerawatPetua kecantikan semulajadiPetua kesihatan holistikPetua solekan untuk pemulaPilihan penjagaan kulit veganProduk kecantikan bersihProduk penjagaan kulit terbaikRawatan kecantikan DIYRawatan penjagaan kulit profesionalRawatan spa di rumahRutin penjagaan kulit mengikut musimRutin penjagaan rambut yang sihatSuperfood terbaik untuk kulitSuplemen terbaik untuk pertumbuhan rambutTabiat gaya hidup sihatTeknik mengurangkan stresTopeng muka yang melembapkanTrend kesejahteraan 2024Vitamin terbaik untuk kulit
Comments (20)
Add Comment
  • @farhan-gm7gc

    Banyak sangat main sungai musim2 panas ni..org tegur makin gelap😂

  • @nurlinaAmal-l3l

    Saya sunburn yang terok,sebab saya memang kerja di bawah terik matahari 😢,sya tak tahu nak rawat macam mna d sebabkan kerja saya memang di bawah terik matahari 😢

  • @MaelaniKurota

    Kulit wajah saya menghitam karena sinar matahari meski sudah pake pelindung krna saya kerja di sawah .sebaik nya kalo siang pke crim apa untuk perlindungan wajah saya

  • @norfatehaayop9849

    Puan. Dalam fasa ni. Retinol pon perlu stopkan yer? Saya mmg pakai retinol ok. Tapi skang ade sikit belang muka. Minor. Tapi ade la. Sikit. Jadi sy perlu berhenti pakai retinol tu dulu yer?

  • @Diminieee1013

    Hari ni ride, pastu lengan yg kena sunburn. Pedih sgt2

  • @aidaahmad515

    saya pernah mengalami sunburn . kawan saya ada bagitahu jangan pakai pelembab dulu takut rosak muka . so saya pakai pencuci muka dan sunscreen je. lepas muka saya dah okay baru saya pakai semula pelembab dan skincare yang lain.

  • @alyzty

    Muka saya burn bentuk mask :⁠-⁠), sekolah bnyk kena matahari,tambah hari sukan

  • @syafwanameer2853

    kalau kulit sunburn dh bertahun tak rawat tapi baru nak start rawat, masih boleh kembali ke normal ke?

  • @amirulzaidi5212

    Puan Mary, saya nak tanya sikit,yang cara pakai pelembap tu kena guna pencuci muka dulu ke baru guna pelembap?

  • @amirulzaidi5212

    Puan mary, saya nak tanya sesuatu, yang Aloe Vera tu kena pakai dulu ke, then pelembap?Mesti pakai dua2 dulu ke sebelum keluar rumah? Pencuci muka pula harus pakai dulu selepas tu pelembap?

    Saya harap puan boleh respon dengan cepat….!!!!

  • @hafieka2610

    hurm paling stress bila ada training mesti kena duduk bawah matahari lpstu muka pun burn

  • @mutiaragusrial900

    Macam saya memag hri2 meniaga mcm mne ye nak kurngkn sunburn ni😭dah mkin gelap muke

  • @okay19792

    Nk beli Aloe Vera jell tu kat mana

  • @tnnurdamiabatrisyia5889

    sye main sukan so memang sunburn la kulit tapi malam tu saye sapu kan air batu kat muka lepas tu sye pakai bedak sejuk sbb nak putih kan kulit tapi kekadang sye pakai serum or mosturizer je sebelum tido , cara sye ni okey ke tak ehh?