Fikir betul betul tujuan nak beli rumah supaya tak tersilap langkah. #financialfaiz #belirumah #salahlangkah.
Beli rumah percuma
#Fikir #betul #betul #tujuan #nak #beli #rumah #supaya #tak #tersilap #langkah
Fikir betul betul tujuan nak beli rumah supaya tak tersilap langkah. #financialfaiz #belirumah #salahlangkah.
Beli rumah percuma
#Fikir #betul #betul #tujuan #nak #beli #rumah #supaya #tak #tersilap #langkah
Kalau keje gaji rm1500 tapi nak beli rumah teres setingkat atau dua..?
Aku tak faham dgn korang berdua ni.kamu borak ni untuk apa?
Nyesal bli slh lngkh jenuh nk jual.. 😭😭😭😭😭
apa pun jadi.. mmg kena beli rumah juga.. x kira la beli utk apa tujuan.. Pastikan kita semua pencen nanti, duduk rumah sendiri..
Beli rmh prima berbaloi x kalau nk buat rmh singgah?sbb suasana dia sy suka.
langkah paling bijak skrang adalah beli shop lot drpd beli rmh.beli tapak kedai pon dah kira bijak.sewa utk bsnes sllunya 10-15 tahun jadi laku keras…
tak praktikal dah beli rumah utk investment. Apartment harga rm300k pun bayar bulan2 dkt rm1500 dkt bank, tak masuk maintenance fees rm100-150, mana maunya nak bagi sewa rm2k. Kt klang valley ni kondo siap swimming pool bagai pun boleh dpt rm1300 utk sewa, mana mau nak bagi apartment biasa bagi sewa rm2k. Melainkan lot kedai dan kilang.
dividen asb dh tak releven
Rumah investment boleh utk duduk sendiri… dan rumah utk duduk sendiri boleh utk investment… best of both world
Rasanya rumah duduk sendiri pun ada mathematical part jugak.. mungkin ni tmpt high end sbb nk privacy n keselesaan dan juga pk nilai dia kalau nk jual nanti.
setuju 👍