Cara Jual Rumah CEPAT Laku Dan Dapat Pembeli Yang Serius



Dalam video ini, saya akan terangkan terangkan cara jual rumah dengan cepat. Jual rumah ni bukan mudah. Dalam pasaran …

Panduan menjadi perunding hartanah

#Cara #Jual #Rumah #CEPAT #Laku #Dan #Dapat #Pembeli #Yang #Serius

Agen hartanah vs perunding hartanahCara menjadi perunding hartanahDaftar sebagai perunding hartanahEjen hartanah berdaftarGaji perunding hartanah MalaysiaKelayakan perunding hartanahKelebihan menjadi perunding hartanahKerjaya hartanah MalaysiaKomisyen perunding hartanahKursus perunding hartanah MalaysiaLatihan perunding hartanahLesen perunding hartanahPanduan menjadi perunding hartanahPeluang perunding hartanah MalaysiaPendapatan perunding hartanahPermohonan perunding hartanahPerunding hartanah baruPerunding hartanah bebasPerunding hartanah freelancePerunding hartanah full-timePerunding hartanah lelakiProspek kerjaya perunding hartanahSeminar perunding hartanahSyarat menjadi perunding hartanahTempat kursus perunding hartanahTugas perunding hartanah
Comments (24)
Add Comment
  • @julianageorgejette9321

    sangat jelas tuan setelah sekian lama mencari rujukan sebelum setuju terima tawaran daripada agen hartanah yang saya berurusan…saya telah berurusan dengan agen hartanah. beliau cadangkan untuk beri rebate sebanyak RM20k dari RM190k kepada pembeli. then harga lebihnya diberi kepada saya penjual RM170k belum lagi termasuk potongan fi 2% kepada agen, 8% cukai LHDN, manakala agrement kongsi penguam antra pembeli dengan penjual.

  • @hairiehaikal3043

    Slm. Nk tnye klau penilaian nilai rumah kite hnye 300k tp nk up lebih tinggi dri itu boleh ke?

  • @princesshannah9337

    saya nak jual rumah di Taman Subang Murni. boleh tolong camna nak buat……..

  • @syedhabib76

    Alhamdulillah Terima Kasih Tuan berkongsi ilmu

  • @radzuanosman9115

    Assalam tuan.. tempoh masa min.berapa lama utk jual rumah slps membeli rmh baru.Dan jika rmh baru tiada psg apa2 pendawaian elektrik spt.kipas ,lampu dan jg.tiada gril pintu tingkap biasa pembeli berminat x ?

  • @faismnaj8569

    salam tuan….penjual dapat baki dari jual rumah bila tuan….adakah lps SNP sign atau selepas tukar nama…utk info tuan…pembeli ni telah bayr booking $5k ….adakah masa snp …ada apa apa bayaran baki deposit 10% diterima ,,,atau bila bayaran penuh 90%diterima….utk pengetahuan tuan rumah di jual dgn harga $480 k …dan baru bayar deposit $5k …apakah bayaran seterusnya yg penjual akn terima dan bila akan d terima…tqvm tuan

  • @saifulniezam8797

    tuan mohon sngat bantuan..sya baru saja 1 thun beli rmah pemaju lelong rm249k..mrket velue 350k..so penuewa yg sewa rmah sya itu mahu beli..sya brcadang mahu jual..dngan hrga mrket vleu itu..cuma sya mahu tahu bila sya jual sya perlukan peguam atau tidak ye..atau hnya pmbeli saja yg perlukan peguam?1 pihak saja perlukan pnguam atau 2,2 pihak prlukan peguam ye?kerana sya mahu kira brapa baki yg sya dpat bila tolak baki bank..modal² sya yh dikeluarkan..

  • @unknown-rb7gu

    salam tuan..nk bertanya..rumah sy ,masih ada baki pinjaman dengan bank..harga rumah yg sy jual bernilai 300k..baki pinjaman 160k dengan bank.adakah pembayaran baki oleh bank pembeli akan direct transfer ke saya atau duit tersebut akan melalui lawyer dahulu.dan baru lawyer akan transfer ke sy?kenapa tidak bank direct transfer ke sy ye? maaf sy musykil sedikit.harap bantu tuan.risau duit tersebut tidak dapat ke tgn sy..

  • @zulzaidi126

    Tuan, kalo hrga asl rmh y kita beli 268k n hrga psran 290k.. N bila penjual ttpkan hrga 280k shja untk jual, adakah kita msh blh cover hutang rmh?

  • @asiahmay

    Jika rumah masih atas simati dan mahu DIJUAL bagaimana tu dan isteri pentadbir harta

  • @asiahmay

    Rumah saya tu mahu jual tapi ada beberapa yg perlu diperbaiki cth mahu cat ,terkena anai2..dsbgnya.tapi bajet x cukup nak perbaiko tu rmh..mcm mana tu

  • @ELECTRIC444

    Salam tuan. Saya ingin menjual rumah. Mslh nya rumah itu adalah rumah joint loan. Saya dan pasangan tidak bersama lagi. Terima kasih 🙏

  • @anthonywan4020

    Simple dan mudah faham, terima kasih, semoga ilmu ini bermanfaat

  • @normaothman1255

    Asalamulaikum En.
    Sya ingin n berhajat nk jual rmh sya yg terletak di Seremban 2.bagaimana sya nk menghubungi En? Blh bgi sya no contc En?
    Tq.

  • @victorjagarai7673

    kalau kita jual rumah dengan agent yang membeli rumah tu mcm mana pulak ye?

  • @mremmet8851

    Bagus Arif Hussin ni..aku penah wassap dia tanya pasal harga pasaran rumah..dia cpt jawab dengan tenang dan jelas

  • @khalis1566

    MCM..mane nak berurusan untuk Jual rumah

  • @helothere1520

    Salam tuan nk tnya .. sya beli rumah RM100k .. 90% loan bank , RM90,000 dgn kadar faedah 4.52% .. sya kira2 bulanan bayar RM517 x 360(30thn)=RM186,120 ktuntungan bank .. tpi sya x tggu 30 thn , slpas sthun dri pmbelian sya nk jual RM200k .. so point soalan sya ADAKAH SAYA PERLU BAYAR BAKI PNJMAN RM186,120 ITU ATAU BAKI RM90k ?? Kliru sikit dsni.

    Klu bayar RM186k itu nmpaknya mmng xda untungla sya jual rmah ni , lain lg nk kena tolak RPGT 30% , LIP 3% , modal 16% deposit kos guaman dan ejen dn lain2 .. bole tuan tlong jelaskan sikit ..

  • @muhdsyafiqzamri1211

    Saya nk tnya… Duit tu akan terus masuk ke acc penjual atau kena melalui acc lawyer buyer dulu and then diorang kasi check dkt penjual?

  • @helmibong2999

    Salam tuan saya nak jual rumah kalau boleh nak cepat area kampar perak . Sape agent yang baik boleh di syorkan ?

  • @mrsct4470

    tuan betul ke nak jual rumah kurang dari 5 tahun kena byr tax pada goverment .

  • @shazanashah6807

    Thank you for the video. It helps me to know the steps involved in selling my house