Dalam video ini, saya akan terangkan terangkan cara jual rumah dengan cepat. Jual rumah ni bukan mudah. Dalam pasaran …
Panduan menjadi perunding hartanah
#Cara #Jual #Rumah #CEPAT #Laku #Dan #Dapat #Pembeli #Yang #Serius
Dalam video ini, saya akan terangkan terangkan cara jual rumah dengan cepat. Jual rumah ni bukan mudah. Dalam pasaran …
Panduan menjadi perunding hartanah
#Cara #Jual #Rumah #CEPAT #Laku #Dan #Dapat #Pembeli #Yang #Serius
sangat jelas tuan setelah sekian lama mencari rujukan sebelum setuju terima tawaran daripada agen hartanah yang saya berurusan…saya telah berurusan dengan agen hartanah. beliau cadangkan untuk beri rebate sebanyak RM20k dari RM190k kepada pembeli. then harga lebihnya diberi kepada saya penjual RM170k belum lagi termasuk potongan fi 2% kepada agen, 8% cukai LHDN, manakala agrement kongsi penguam antra pembeli dengan penjual.
Slm. Nk tnye klau penilaian nilai rumah kite hnye 300k tp nk up lebih tinggi dri itu boleh ke?
saya nak jual rumah di Taman Subang Murni. boleh tolong camna nak buat……..
Alhamdulillah Terima Kasih Tuan berkongsi ilmu
Assalam tuan.. tempoh masa min.berapa lama utk jual rumah slps membeli rmh baru.Dan jika rmh baru tiada psg apa2 pendawaian elektrik spt.kipas ,lampu dan jg.tiada gril pintu tingkap biasa pembeli berminat x ?
salam tuan….penjual dapat baki dari jual rumah bila tuan….adakah lps SNP sign atau selepas tukar nama…utk info tuan…pembeli ni telah bayr booking $5k ….adakah masa snp …ada apa apa bayaran baki deposit 10% diterima ,,,atau bila bayaran penuh 90%diterima….utk pengetahuan tuan rumah di jual dgn harga $480 k …dan baru bayar deposit $5k …apakah bayaran seterusnya yg penjual akn terima dan bila akan d terima…tqvm tuan
tuan mohon sngat bantuan..sya baru saja 1 thun beli rmah pemaju lelong rm249k..mrket velue 350k..so penuewa yg sewa rmah sya itu mahu beli..sya brcadang mahu jual..dngan hrga mrket vleu itu..cuma sya mahu tahu bila sya jual sya perlukan peguam atau tidak ye..atau hnya pmbeli saja yg perlukan peguam?1 pihak saja perlukan pnguam atau 2,2 pihak prlukan peguam ye?kerana sya mahu kira brapa baki yg sya dpat bila tolak baki bank..modal² sya yh dikeluarkan..
salam tuan..nk bertanya..rumah sy ,masih ada baki pinjaman dengan bank..harga rumah yg sy jual bernilai 300k..baki pinjaman 160k dengan bank.adakah pembayaran baki oleh bank pembeli akan direct transfer ke saya atau duit tersebut akan melalui lawyer dahulu.dan baru lawyer akan transfer ke sy?kenapa tidak bank direct transfer ke sy ye? maaf sy musykil sedikit.harap bantu tuan.risau duit tersebut tidak dapat ke tgn sy..
Tuan, kalo hrga asl rmh y kita beli 268k n hrga psran 290k.. N bila penjual ttpkan hrga 280k shja untk jual, adakah kita msh blh cover hutang rmh?
Jika rumah masih atas simati dan mahu DIJUAL bagaimana tu dan isteri pentadbir harta
Rumah saya tu mahu jual tapi ada beberapa yg perlu diperbaiki cth mahu cat ,terkena anai2..dsbgnya.tapi bajet x cukup nak perbaiko tu rmh..mcm mana tu
Salam tuan. Saya ingin menjual rumah. Mslh nya rumah itu adalah rumah joint loan. Saya dan pasangan tidak bersama lagi. Terima kasih 🙏
Simple dan mudah faham, terima kasih, semoga ilmu ini bermanfaat
Salam kalau erea balakong siapa ejen yang disyorkan
Asalamulaikum En.
Sya ingin n berhajat nk jual rmh sya yg terletak di Seremban 2.bagaimana sya nk menghubungi En? Blh bgi sya no contc En?
Tq.
kalau kita jual rumah dengan agent yang membeli rumah tu mcm mana pulak ye?
Bagus Arif Hussin ni..aku penah wassap dia tanya pasal harga pasaran rumah..dia cpt jawab dengan tenang dan jelas
MCM..mane nak berurusan untuk Jual rumah
pencerahan yg amat baik
Salam tuan nk tnya .. sya beli rumah RM100k .. 90% loan bank , RM90,000 dgn kadar faedah 4.52% .. sya kira2 bulanan bayar RM517 x 360(30thn)=RM186,120 ktuntungan bank .. tpi sya x tggu 30 thn , slpas sthun dri pmbelian sya nk jual RM200k .. so point soalan sya ADAKAH SAYA PERLU BAYAR BAKI PNJMAN RM186,120 ITU ATAU BAKI RM90k ?? Kliru sikit dsni.
Klu bayar RM186k itu nmpaknya mmng xda untungla sya jual rmah ni , lain lg nk kena tolak RPGT 30% , LIP 3% , modal 16% deposit kos guaman dan ejen dn lain2 .. bole tuan tlong jelaskan sikit ..
Saya nk tnya… Duit tu akan terus masuk ke acc penjual atau kena melalui acc lawyer buyer dulu and then diorang kasi check dkt penjual?
Salam tuan saya nak jual rumah kalau boleh nak cepat area kampar perak . Sape agent yang baik boleh di syorkan ?
tuan betul ke nak jual rumah kurang dari 5 tahun kena byr tax pada goverment .
Thank you for the video. It helps me to know the steps involved in selling my house