Cara Daftar Skim Rumah Pertamaku 2024



Macam mana cara nak daftar skim rumah pertamaku ataupun pinjaman perumahan 100% loan ini, boleh tengok info lanjut di …

Skim rumah belia

#Cara #Daftar #Skim #Rumah #Pertamaku

Bantuan perumahan kerajaanBeli rumah tanpa depositMiliki rumah IdamanPembelian rumah pertamaPembelian rumah untuk golongan mudaPembiayaan rumah LPPSAPendapatan rendah boleh beli rumahPinjaman perumahan kerajaanPinjaman rumah pendapatan sederhanaProgram rumah selangorkuProjek rumah Pekerja SwastaRumah bajet rendahRumah di Kuala LumpurRumah di Kuala Lumpur LPPSARumah di SelangorRumah kos sederhana 2024Rumah kos sederhana SelangorRumah M40 2024Rumah mampu milikRumah mampu milik untuk M40Rumah Pelaburan HartanahRumah rakyat 1MalaysiaRumah Sederhana terkiniRumah selangorku terkiniRumah untuk golongan berpendapatan sederhanaRumah Untuk Pekerja SwastaSkim Pelaburan HartanaSkim rumah bagi penjawat awamSkim rumah beliaSkim Tanpa Modal Beli Rumah Malaysia
Comments (21)
Add Comment
  • @1-mohd.rickiswandy885

    bg.. tumpanh tya.. betol ke skrang dha xde lagi skim rumah pertama? sbb agent ckp cmtu… n kalau dia tipu.. mcm manq nqk apply skim rumah pertama kat bank? apa je dokumen perlu d bawak?

  • @yayaraffa

    Salam encik nak tanya, jika dapat full loan maksud mcm mane ye? Adakah bayaran bulanan untuk Rumah tu berkurangan? Cth rumah rm3900+ bulanan dlm rm1.5k jadi ya kalau lulus 100% bayaran bulan jadi kurang la ya? Apa ke lebihan n kekurangan jika tak dapat full loan?

  • @ainyu4547

    Tuan, tumpang tanya. Kalau yg gaji bawah RM2000 boleh mohon ke? Dan rumah yg nak beli tu rmh sewa skrg ni?

  • @nsamalina1618

    Mcm mna pula kalau apply loan kerajaan ..dan nk apply skim ni ..

  • @anakkampungfelda

    Minta maaf bang baru terjumpa Chanel abg…saya terpanggil nak isi komen dalam video abg NIE pasal saya lihat dalam video NIE abg orang Johor…senang sikit…pasal saya pun orang Johor…saya berkeinginan nak beli rumah..apatah lagi tengok member² dah memiliki rumah sendiri…dan di tambah pulak kerajaan dah ada buat skim rumah pertamaku ini lah…jadi kat sini saya nak minta bantuan dari abang lah supaya pimpin saya dari mula sampai akhir untuk memiliki sebuah rumah…pasal saya memang "0" bang bab² NIE…kalau boleh saya minta no.tel abg…atau kalau boleh tau abg Johor duduk area mana boleh jugak saya datang rumah lagi senang…boleh bang eh.

  • @nafanunboxing1309

    assalamualaikum tuan.. nk tnya.. sy ada komitmen ptptn sbulan bayar RM130+.. tapi sy tetap kan sbulan RM200.. wifi RM95.. setakat ni dua komitmen je yg ada.. gaji bawah RM5k.. layak tak saya dpat skim ni..?

  • @nurulmirwasi408

    Tuan saya nak beli rumah pertama. Tapi saya tak ada duit 10%. Nak apply skim ni tengok cara2 pun tak paham. Tuan tak boleh tolong ke😢

  • @ahmadrizalamin6433

    Assalamualaikum.. Nk tanya.. Skim ni boleh guna tak utk beli rumah cash.. Rumah tu dh tak boleh loan.. Cash saja.. Mohon pencerahan..

  • @matsurfie8998

    Salam kalau dalam program akpk
    10 tahun bulanan 300 ringgit
    Bole beli rumah ? Dan berape harga rumah yg bole beli

  • @nureiyla4055

    Saya nk tanye .
    Suami keje security . Syarikat sekarang saya namakan syarikat A. Syarikat ni akan tamat kontrak pada tgah bulan 11 ni . Dan akan ganti dengan syarikat B . Soalan saya : 1) kerja macam ni tukar2 syarikat boleh apply ke skim ni
    2) Gaji bersih dlm 1400 layak ke ?
    3)jika layak slip gaji dari syarikat A yg 6 bulan sebelum ni boleh digunapakai atau kena guna slip gaji dari syarikat yg baru ? Sbb suami tak berhenti kerja . Syarikat sahaja bertukar .
    4) tiada ape2 kos/depo/lain2 cas perlu dibayar ke jika apply skim ni .
    Mohon pencerahan pihak tuan . Respon dari tuan amat saya hargai 😊

  • @lamintos87

    Tuan ..kalau saya nak beli rumah separuh saya bayar cash contoh rumah harga 180k bayar 90k cash ok?atau cash semua…ok ke tuan

  • @utubedeedot

    Apa document nk kena sedia kan kalau nk apply di bank ya?

  • @robertbert5502

    Salam tuan, kalau beli rumah secondhand. Boleh dapat tak untuk my first home buyer ni

  • @GhostRider-qn5je

    Tuan saya punya banker say.sebab rate tinggi sebab scoring bukan cantik.. Saya marah sikit la sekarang siapa kerja tak ada masalah punya. Bank say scoring tak cantik sikit rate tinggi.. Siapa punya scoring tak ada masalah masa ini MCO..

  • @AdamAdam-vf5zr

    Salam..tuan rumah sy dh lulu100% macam duit boking 3.18 dapat balik ke tak…

  • @hazimmohdlip4184

    Salam tuan, kalau total income pasangan bawah RM5000 sebulan, hanya boleh beli rumah harga 300k kebawah sahaja ke tuan?