Macam mana cara nak daftar skim rumah pertamaku ataupun pinjaman perumahan 100% loan ini, boleh tengok info lanjut di …
Skim rumah belia
#Cara #Daftar #Skim #Rumah #Pertamaku
Macam mana cara nak daftar skim rumah pertamaku ataupun pinjaman perumahan 100% loan ini, boleh tengok info lanjut di …
Skim rumah belia
#Cara #Daftar #Skim #Rumah #Pertamaku
bg.. tumpanh tya.. betol ke skrang dha xde lagi skim rumah pertama? sbb agent ckp cmtu… n kalau dia tipu.. mcm manq nqk apply skim rumah pertama kat bank? apa je dokumen perlu d bawak?
masalahnya dah mansuh kan
Salam encik nak tanya, jika dapat full loan maksud mcm mane ye? Adakah bayaran bulanan untuk Rumah tu berkurangan? Cth rumah rm3900+ bulanan dlm rm1.5k jadi ya kalau lulus 100% bayaran bulan jadi kurang la ya? Apa ke lebihan n kekurangan jika tak dapat full loan?
Tuan, tumpang tanya. Kalau yg gaji bawah RM2000 boleh mohon ke? Dan rumah yg nak beli tu rmh sewa skrg ni?
Mcm mna pula kalau apply loan kerajaan ..dan nk apply skim ni ..
Minta maaf bang baru terjumpa Chanel abg…saya terpanggil nak isi komen dalam video abg NIE pasal saya lihat dalam video NIE abg orang Johor…senang sikit…pasal saya pun orang Johor…saya berkeinginan nak beli rumah..apatah lagi tengok member² dah memiliki rumah sendiri…dan di tambah pulak kerajaan dah ada buat skim rumah pertamaku ini lah…jadi kat sini saya nak minta bantuan dari abang lah supaya pimpin saya dari mula sampai akhir untuk memiliki sebuah rumah…pasal saya memang "0" bang bab² NIE…kalau boleh saya minta no.tel abg…atau kalau boleh tau abg Johor duduk area mana boleh jugak saya datang rumah lagi senang…boleh bang eh.
Biasa brp lama proses utk lulus tu?
assalamualaikum tuan.. nk tnya.. sy ada komitmen ptptn sbulan bayar RM130+.. tapi sy tetap kan sbulan RM200.. wifi RM95.. setakat ni dua komitmen je yg ada.. gaji bawah RM5k.. layak tak saya dpat skim ni..?
Tuan saya nak beli rumah pertama. Tapi saya tak ada duit 10%. Nak apply skim ni tengok cara2 pun tak paham. Tuan tak boleh tolong ke😢
Sy pergi PB UOB mereka bgi 90% je
Assalamualaikum.. Nk tanya.. Skim ni boleh guna tak utk beli rumah cash.. Rumah tu dh tak boleh loan.. Cash saja.. Mohon pencerahan..
Saya dekat johor boleh pm sy tak
Salam kalau dalam program akpk
10 tahun bulanan 300 ringgit
Bole beli rumah ? Dan berape harga rumah yg bole beli
Saya nk tanye .
Suami keje security . Syarikat sekarang saya namakan syarikat A. Syarikat ni akan tamat kontrak pada tgah bulan 11 ni . Dan akan ganti dengan syarikat B . Soalan saya : 1) kerja macam ni tukar2 syarikat boleh apply ke skim ni
2) Gaji bersih dlm 1400 layak ke ?
3)jika layak slip gaji dari syarikat A yg 6 bulan sebelum ni boleh digunapakai atau kena guna slip gaji dari syarikat yg baru ? Sbb suami tak berhenti kerja . Syarikat sahaja bertukar .
4) tiada ape2 kos/depo/lain2 cas perlu dibayar ke jika apply skim ni .
Mohon pencerahan pihak tuan . Respon dari tuan amat saya hargai 😊
Tuan ..kalau saya nak beli rumah separuh saya bayar cash contoh rumah harga 180k bayar 90k cash ok?atau cash semua…ok ke tuan
Apa document nk kena sedia kan kalau nk apply di bank ya?
Bang nk no talifon
Salam tuan, kalau beli rumah secondhand. Boleh dapat tak untuk my first home buyer ni
Tuan saya punya banker say.sebab rate tinggi sebab scoring bukan cantik.. Saya marah sikit la sekarang siapa kerja tak ada masalah punya. Bank say scoring tak cantik sikit rate tinggi.. Siapa punya scoring tak ada masalah masa ini MCO..
Salam..tuan rumah sy dh lulu100% macam duit boking 3.18 dapat balik ke tak…
Salam tuan, kalau total income pasangan bawah RM5000 sebulan, hanya boleh beli rumah harga 300k kebawah sahaja ke tuan?