Simpan awek/pakwe lagi rugi. Boleh dapatkan emas di sini https://shp.ee/tc43cnb Masukkan dan tebus promo code di Shopee …
teknik simpanan yang berkesan
#Betui #Simpan #Emas #Rugi
Simpan awek/pakwe lagi rugi. Boleh dapatkan emas di sini https://shp.ee/tc43cnb Masukkan dan tebus promo code di Shopee …
teknik simpanan yang berkesan
#Betui #Simpan #Emas #Rugi
Aku baru blajar miga maybank gold alhamdulillah banyak untung kalu pandai
InshaAllah
Saya simpan emas…makin hari makin bertambah
Saya nak tanye kepada anda semua ye.. dahulu dan sekrng.. dari zaman P.ramlee.. harga sayur sekilo 50sen tuan.. tapi zaman nabi 1400 tahun yang lalu sekor kambing harganye 1dinar tuan2x dan kini pada zaman kita sayur sekilo berapa tuan2x.. dan emas 1dinar kini masih harga yang sama tuan2x tetap seekor kambing mane rugi mane untung tuan2x..
Saya nak tanye kepada anda semua ye.. dahulu dan sekrng.. dari zaman P.ramlee.. harga sayur sekilo 50sen tuan.. tapi zaman nabi 1400 tahun yang lalu sekor kambing harganye 1dinar tuan2x dan kini pada zaman kita sayur sekilo berapa tuan2x.. dan emas 1dinar kini masih harga yang sama tuan2x tetap seekor kambing mane rugi mane untung tuan2x..
Saya nak tanye kepada anda semua ye.. dahulu dan sekrng.. dari zaman P.ramlee.. harga sayur sekilo 50sen tuan.. tapi zaman nabi 1400 tahun yang lalu sekor kambing harganye 1dinar tuan2x dan kini pada zaman kita sayur sekilo berapa tuan2x.. dan emas 1dinar kini masih harga yang sama tuan2x tetap seekor kambing mane rugi mane untung tuan2x..
Saya nak tanye kepada anda semua ye.. dahulu dan sekrng.. dari zaman P.ramlee.. harga sayur sekilo 50sen tuan.. tapi zaman nabi 1400 tahun yang lalu sekor kambing harganye 1dinar tuan2x dan kini pada zaman kita sayur sekilo berapa tuan2x.. dan emas 1dinar kini masih harga yang sama tuan2x tetap seekor kambing mane rugi mane untung tuan2x..
bukan jual emas ada kira susut nilai ??
Sekarang emas dah 350 kak.. huhu meroket
road to 200g of gold😂
Serius setahun 20% 😂 , tahun 2011 turun kaw² sampai 2018 tu apa 😂.
Simpan emas suke2 boleh ke?
JGN LUPA KITA KENA BELAJAR JUGA TTG SPREAD EMAS TU, DH SIMPAN EMAS TK TAHU BERAPA SYARIKAT DPT PERSAN SPREAD TU APA BILA KITA JUAL BALIK EMAS TU DAN JUGA WITHDRAW EMAS BERAPA SYARIKAT KENAKAN KITA TU BNYK DEALER YG TK BAGI TAHU TTG SPREAD EMAS TU SBB ATAS KOMISEN DEALER DPT NK SIMPAN EMAS NI KENA JAGA MCM JAGA POKOK DURIAN UNTUK SUPAYA DAPATKAN ASIL BUAH DIA BANYAK2 NK UNTUNG TU KENA LAMA MENABUNG DAN MENYIPAN TU KENA INGAT.
Umur 46 baru direzekikan terbuka hati simpan emas, better late then never. simpan lah emas gaiss
Skrg harga emas dh mahal… Bila nak jual xde buyer plak. Takut nak beli sbb kena guna cash.
Kalau beli 20g sampai 10 ketul sama tak?
👍👍
Mak sy pulk bile sy nk simpn gold bar dia akn ckp simpn duit.. Bila nk kawin.. Errrr
MACAM SITI AWE LA
mak sya lebih 200g….entah bila dia beli pon tk tau…😅😅😅
1. Apakah cara untuk cairkan emas bila kecemasan. Maksud saya, dalam tempoh yang singkat, boleh ke jual dalam jumlah yang besar terus ke cash?
2. Kenapa emas? Mungkin selepas ni boleh buat pembandingan dengan investment lain. Sebab speaker ni tak berapa meyakinkan.
3. Probably penyampaian kena lebih mesra. If jumpa 1 to 1, ak pun tak minat sangat dengar.
👌👌👌👌🌟🌟🌟
Selagi masih bernafas, habiskan MASA kita dengan bekerja keras, dapat gaji DUIT simpanan tukar EMAS..nak berbaloi beli emas jongkong, bukan emas hiasan sebab ada kos upah! Emas jangan beli segram sikit-sikit nanti rugi, lebih baik kumpul duit dulu sampai capai target beli sekali 100-200gram keatas setiap setahun…nanti nampak hasilnya…Jangan lupa bayar ZAKAT emas… Base on pengalaman sendiri…😉✨
Entah.simpan awek/pakwe lagi rugi.tolong jaga sat.last ii jadi jodoh orang HAHAHAH
Aku simpan 300gram emas. Gadai beli bitcoin.
kemonla…adoi lawak part tu😂😂😂
haritu jual goldbar kat org. knp x kat bank? sbb bank punya mesin untuk goldbar tu tak boleh pakai..mungkin rosak. dan2 tu lah nak rosak kan hmm
emas 10 paling berbaloi.
Yg jdi rugi tu sbb x dk ilmu nk simpan emas, x tau time patut jual time patut simpan time patut beli itu yg boleh buat kita rugi balik
Saya x mampu simpan emas so saya kejar masa
Seronok tengok orang tunjuk emas tapi zakat emas wajib kena bayar
explain la macam mana pun , aku tak faham jugak 😂
لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُ مُحَمَّدٌ رَسُوُل اللّهِ ×∞
يَامُقَلِّبَ الْقُلُوْبِ ثَبِّتْ قَلْبِيْ عَلٰى دِيْنِكَ وَعَلٰى طَاعَتِكَ.
رَضِيْتُ بِاللهِ رَبًّا، وَبِالإِسْلَامِ دِيْنًا، وَبِالْقُرْآنِ إِمَامًا, وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَبِيًّا وَرَسُوْلً ×100
سُبْحَانَ اللَّهِ ×100
الْحَمْدُ لِلَّهِ ×100
َلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ ×100
َاللَّهُ أَكْبَرُ ×100
حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ ×100
سُبحَانَ اللّهِ وَ بِحَمْدِهِ ×100
سُبحَانَ اللّهِ الْعَظِيمِ ×100
سُبْحَانَ اللهِ وَبِحَمْدِهِ عَدَدَ خَلْقَهِ وَرِضَى
نَفْسِهِ وَزِنَةَ عَرْشِهِ وَمِدَادَ كَلِمَاتِهِ ×3
بِسْمِ اللهِ الَّذِىْ لاَيَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْئٌ فِى اْلاَرِضِ وَلاَ فِى السَّمَآءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ ×3
ﺃَﻋُﻮْﺫُ ﺑِﻜَﻠِﻤَﺎﺕِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺘَّﺎﻣَّﺎﺕِ ﻣِﻦْ ﺷَﺮِّ ﻣَﺎ ﺧَﻠَﻖَ ×3
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ وَلاَ حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِٱللَّٰهِ ٱلْعَلِيِّ ٱلْعَظِيمِ × 10
لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيْكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ يُحْيِيْ وَيُمِيْتُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْئٍ قَدِيْرٌ ×10
سُبْحَانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَلاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَاللَّهُ أَكْبَرُ ×100
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سِّيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ×1000
أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الْعَظِيمَ الَّذِي لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْْقَيُّومُ و أَتُوبُ إِلَيْهِ ×100 ..
https://drive.google.com/file/d/1Z4DRpdZT_AKEa0QXyCHxelfdm4I6ZeWE/view …
https://drive.google.com/file/d/1bjwedMOiVjXqgJg1zh9zLAxIsGH7b0sd/view …
Kakak tak explain pasal bila gadai emas tau jual balik emas. Berapa % nilai emas ditolak untuk kos cairkan emas/ kos upah. 🤔
Tak rugi pun..cuma kenaikan harga agak slow..
tajuk simpan emas. tapi explain mcm nk labur emas. emas sesuai untuk simpanan sbb kalis inflasi, n ada platform yg lebih sesuai kalau nk lebih kepada pelaburan mcm unit amanah atau saham.
Simpan emas elok sebab kalis inflasi. Kalau kesempitan emas jugak boleh dipajak. 🙂 Lagi selamat dari pinjam Ah long.
Cara penyampaian xmesra..nextt!!