Okay guys hari ini I nak buat reaction videolah I tak selalu buat benda ini the last time was I buat was macam mamak jual emas itu …
Pembelian rumah untuk golongan muda
#Bayar #rumah #stail #CINA #Kewangan #Habis #bayar #hutang #rumah #cepat
Okay guys hari ini I nak buat reaction videolah I tak selalu buat benda ini the last time was I buat was macam mamak jual emas itu …
Pembelian rumah untuk golongan muda
#Bayar #rumah #stail #CINA #Kewangan #Habis #bayar #hutang #rumah #cepat
🌐 Web ➜ https://financialfaiz.com
🐼 Tiktok ➜ https://financialfaiz.com/TikTok
❄ Twitter ➜ https://financialfaiz.com/Twitter
🥑 Spotify ➜ https://financialfaiz.com/Spotify
🍋 Lemon8 ➜ https://financialfaiz.com/Lemon8
🍎 YouTube ➜ https://financialfaiz.com/Youtube
🧊 Telegram ➜ https://financialfaiz.com/Telegram
📘 Facebook ➜ https://financialfaiz.com/Facebook
🍇 Instagram ➜ https://financialfaiz.com/Instagram
For business inquiries and job inquiries, please contact us at:
📧 Email ➜ marketing@financialfaiz.com
Duit Aku, Hidup Aku!
👉 https://financialfaiz.com/DuitAkuHidupAku
Beli buku Financial Faiz pertama di Shopee!
ASB Financing
👉 https://financialfaiz.com/asbf
Melabur di dalam ASB menggunakan financing!
Takaful hibah dan medical card
👉 https://financialfaiz.com/takaful
Dapatkan perlindungan diri dan keluarga!
Kalau term loan boleh guna tak konsep ni?
Salam tuan Faiz sy nak tanya, kalau mr. A membayar principle, bukan ke interest nya akan berkurang berbanding dengan mr. B?
Atau interest dia akan sama walaupun dia bayar principle? Maaf kalau salah.. pemahaman sy ialah kadar interest ni berdasarkan total principle yg kita masih berhutang..
Thanks for this video..
Assalam Tuan..harap boleh kawan soalan Saya..Sy gaji harian..boleh ke Kita bayar ansuran pinjaman perumahan setiap Hari..contoh sebulan rm1300..tapi Sy Nak bayar setiap Hari rm50… Boleh ke Cara Saya ini
Tp apa2 pun kena kira sendiri. Exp for muslim, kalau beza rate loan rumah dgn ASB return rate x brp besar, kdg2 x berbaloi as need to include zakat pyment also. Sometime its better to add-onto principal payment sbb ASB derived income tu subjected to zakat simpanan n pendapatan.
Kalau bayar prinsipal bulanan berkurang x?
Tp kn, kalau ASB tu kena byr zakat x valid lh kn?
Sbb tolak 2.5% zakat, tp untung 2.5% which is lower than interest 3% bank?
Atau ada exclusion yg sy x fhm/tahu?
Assalamualaikum tuan …tuan ada ambil exam acca ke?just nak tahu…apa pun perkongsian tuan amat lah bermanfaat.
kalau consider zakat simpanan mcm mana pulak tuan? still untung asb ke? sebab asb kena zakat. bayar principle hutang takde zakat
Thanks Boss. Tak pernah terfikir
Wow! Tq. Its clear now.😂
Tuan .. yang tuan cerita ni asb loan ke asb simpanan ?
memang mantap tuan. moga makin murah rezki . kongsi ilmu begini
terbuka minda saya.. terima kasih tuan faiz. AWESOME!!
macam mana dgn zakat ASB?
You just got a new subscriber 😊 tqvm for the info
tq faiz. before ni duk buat yg person A. nk ubah ke B dah
✅
adakah pengiraan dlm video mengambil kira bayaran zakat ASB?
Kenapa Mr B tak apply ASB financing? Contoh dlm RM100k dgn monthly payment RM500?
Kalau dalam islam anda kena bayar zakat 2.5% … Kalau simpan dalam ASB lebih nilai 85g emas… Dalam 30k contoh.
Loan bank 4.5% semasa
ASB 5.5%- zakat 2.5% = 3% sahaja
Baik bayar prinsipal.
Bukan lari zakat….mmg anda ada hutang haha
sygnye anak melayu kite selalu ckp. rugi menabung kat asb.. rugi sbb dividen tak boleh nak cover bayaran bulanan.. die tak kire betol2. kalau die buat betol2. stiap kli dapat dividen tu, die tak ambil…3tahun je.. dh nmpk hasil. n asb ade insuren. kalau die meningal dlm tempoh lon berjalan, waris dapat full amount,
Itu klunx usik duit dlm asb. Kebykannya akan usik bila dpt deviden😅
Tq sharing ilmu tuan.
Kita kena bayar zakat untuk dividen ASB. Sama jugakah pengiraan itu jika kita simpan duit lebih tu di Tabung Haji.
Alhamdulillah, hutang rumah dan kereta sudah selesai.
Terima kasih tuan 🌹
En faiz kenapa tak kira sekali dgn Zakat yg perlu di bayar
BESTNYA VIDEO NI! 100% faham. Balik ni nk buat kira2 sndiri nk byr rumah and plan ahead for my extra money. Kira2 brp tahun boleh settle. Thank you faiz for this ilmu!
Terima kasih ataa video ini tuan. Sy tengah belajar cara beli rumah pertama. Freak out sebab takut komitmen 30 tahun. Tapi lepas tonton video ni terus keberanian datang. Rupanya banyak cara tactical untuk bayar balik pada bank. Ribuan terima kasih tuan. U re my hero.