Bayar rumah stail CINA? [Kewangan] Habis bayar hutang rumah cepat!



Okay guys hari ini I nak buat reaction videolah I tak selalu buat benda ini the last time was I buat was macam mamak jual emas itu …

Pembelian rumah untuk golongan muda

#Bayar #rumah #stail #CINA #Kewangan #Habis #bayar #hutang #rumah #cepat

Bantuan perumahan kerajaanBeli rumah tanpa depositMiliki rumah IdamanPembelian rumah pertamaPembelian rumah untuk golongan mudaPembiayaan rumah LPPSAPendapatan rendah boleh beli rumahPinjaman perumahan kerajaanPinjaman rumah pendapatan sederhanaProgram rumah selangorkuProjek rumah Pekerja SwastaRumah bajet rendahRumah di Kuala LumpurRumah di Kuala Lumpur LPPSARumah di SelangorRumah kos sederhana 2024Rumah kos sederhana SelangorRumah M40 2024Rumah mampu milikRumah mampu milik untuk M40Rumah Pelaburan HartanahRumah rakyat 1MalaysiaRumah Sederhana terkiniRumah selangorku terkiniRumah untuk golongan berpendapatan sederhanaRumah Untuk Pekerja SwastaSkim Pelaburan HartanaSkim rumah bagi penjawat awamSkim rumah beliaSkim Tanpa Modal Beli Rumah Malaysia
Comments (30)
Add Comment
  • @FinancialFaiz

    🌐 Web ➜ https://financialfaiz.com

    🐼 Tiktok ➜ https://financialfaiz.com/TikTok

    ❄ Twitter ➜ https://financialfaiz.com/Twitter

    🥑 Spotify ➜ https://financialfaiz.com/Spotify

    🍋 Lemon8 ➜ https://financialfaiz.com/Lemon8

    🍎 YouTube ➜ https://financialfaiz.com/Youtube

    🧊 Telegram ➜ https://financialfaiz.com/Telegram

    📘 Facebook ➜ https://financialfaiz.com/Facebook

    🍇 Instagram ➜ https://financialfaiz.com/Instagram

    For business inquiries and job inquiries, please contact us at:

    📧 Email ➜ marketing@financialfaiz.com

    Duit Aku, Hidup Aku!

    👉 https://financialfaiz.com/DuitAkuHidupAku

    Beli buku Financial Faiz pertama di Shopee!

    ASB Financing

    👉 https://financialfaiz.com/asbf

    Melabur di dalam ASB menggunakan financing!

    Takaful hibah dan medical card

    👉 https://financialfaiz.com/takaful

    Dapatkan perlindungan diri dan keluarga!

  • @haziq7x462

    Salam tuan Faiz sy nak tanya, kalau mr. A membayar principle, bukan ke interest nya akan berkurang berbanding dengan mr. B?

    Atau interest dia akan sama walaupun dia bayar principle? Maaf kalau salah.. pemahaman sy ialah kadar interest ni berdasarkan total principle yg kita masih berhutang..

  • @mspurecaresupply2878

    Assalam Tuan..harap boleh kawan soalan Saya..Sy gaji harian..boleh ke Kita bayar ansuran pinjaman perumahan setiap Hari..contoh sebulan rm1300..tapi Sy Nak bayar setiap Hari rm50… Boleh ke Cara Saya ini

  • @al-farabi3821

    Tp apa2 pun kena kira sendiri. Exp for muslim, kalau beza rate loan rumah dgn ASB return rate x brp besar, kdg2 x berbaloi as need to include zakat pyment also. Sometime its better to add-onto principal payment sbb ASB derived income tu subjected to zakat simpanan n pendapatan.

  • @AudyAzfar

    Tp kn, kalau ASB tu kena byr zakat x valid lh kn?

    Sbb tolak 2.5% zakat, tp untung 2.5% which is lower than interest 3% bank?

    Atau ada exclusion yg sy x fhm/tahu?

  • @peacelordpeacelord7719

    Assalamualaikum tuan …tuan ada ambil exam acca ke?just nak tahu…apa pun perkongsian tuan amat lah bermanfaat.

  • @rosnanmansor560

    kalau consider zakat simpanan mcm mana pulak tuan? still untung asb ke? sebab asb kena zakat. bayar principle hutang takde zakat

  • @8891bn

    Thanks Boss. Tak pernah terfikir

  • @chamz360

    memang mantap tuan. moga makin murah rezki . kongsi ilmu begini

  • @diladina8312

    terbuka minda saya.. terima kasih tuan faiz. AWESOME!!

  • @surayah1

    macam mana dgn zakat ASB?

  • @Danisbek

    You just got a new subscriber 😊 tqvm for the info

  • @aimiiylia7344

    tq faiz. before ni duk buat yg person A. nk ubah ke B dah

  • @syazwanitmt3509

    adakah pengiraan dlm video mengambil kira bayaran zakat ASB?

  • @umimariana9273

    Kenapa Mr B tak apply ASB financing? Contoh dlm RM100k dgn monthly payment RM500?

  • @siapaaku11

    Kalau dalam islam anda kena bayar zakat 2.5% … Kalau simpan dalam ASB lebih nilai 85g emas… Dalam 30k contoh.

    Loan bank 4.5% semasa
    ASB 5.5%- zakat 2.5% = 3% sahaja
    Baik bayar prinsipal.

    Bukan lari zakat….mmg anda ada hutang haha

  • @sazalijalaludin6327

    sygnye anak melayu kite selalu ckp. rugi menabung kat asb.. rugi sbb dividen tak boleh nak cover bayaran bulanan.. die tak kire betol2. kalau die buat betol2. stiap kli dapat dividen tu, die tak ambil…3tahun je.. dh nmpk hasil. n asb ade insuren. kalau die meningal dlm tempoh lon berjalan, waris dapat full amount,

  • @setiudiver

    Itu klunx usik duit dlm asb. Kebykannya akan usik bila dpt deviden😅

  • @masniazhari5435

    Kita kena bayar zakat untuk dividen ASB. Sama jugakah pengiraan itu jika kita simpan duit lebih tu di Tabung Haji.
    Alhamdulillah, hutang rumah dan kereta sudah selesai.

  • @abukhairi8225

    En faiz kenapa tak kira sekali dgn Zakat yg perlu di bayar

  • @xxx-ff5wn

    BESTNYA VIDEO NI! 100% faham. Balik ni nk buat kira2 sndiri nk byr rumah and plan ahead for my extra money. Kira2 brp tahun boleh settle. Thank you faiz for this ilmu!

  • @prototypeemperor377

    Terima kasih ataa video ini tuan. Sy tengah belajar cara beli rumah pertama. Freak out sebab takut komitmen 30 tahun. Tapi lepas tonton video ni terus keberanian datang. Rupanya banyak cara tactical untuk bayar balik pada bank. Ribuan terima kasih tuan. U re my hero.