Apa pensyarah cakap dalam kolej? Cerita pengadu



Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mengadakan satu sidang akhbar berkenaan dakwaan penipuan kolej swasta yang …

Ijazah Sarjana Muda Perakaunan dan Kewangan

#Apa #pensyarah #cakap #dalam #kolej #Cerita #pengadu

ApaCAKAPCeritadalamIjazah Doktor Pembedahan PergigianIjazah Sarjana Muda DietetikIjazah Sarjana Muda Dietetik (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda FarmasiIjazah Sarjana Muda Farmasi (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda FisioterapiIjazah Sarjana Muda KejururawatanIjazah Sarjana Muda Kejururawatan (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda Keselamatan dan Kesihatan PekerjaanIjazah Sarjana Muda Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda Multimedia Animasi 3DIjazah Sarjana Muda Multimedia KreatifIjazah Sarjana Muda Pendidikan Pendidikan Awal Kanak-kanakIjazah Sarjana Muda Pendidikan Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa KeduaIjazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan AntarabangsaIjazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan Antarabangsa (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran PerniagaanIjazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda Perakaunan dan KewanganIjazah Sarjana Muda Perakaunan dan Kewangan (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda Perubatan Dan Ijazah Sarjana Muda PembedahanIjazah Sarjana Muda PsikologiIjazah Sarjana Muda Psikologi (Kepujian)Ijazah Sarjana Muda Sains Perubatan HomeopatiIjazah Sarjana Muda Seni (Kepujian) Rekaan Grafik (Pengiklanan)Ijazah Sarjana Muda Seni Rekaan GrafikIjazah Sarjana Muda Teknologi Kejuruteraan BioperubatanIjazah Sarjana Muda Teknologi Maklumat .Ijazah University of CyberjayaIjazah University of Cyberjaya (UoC)KolejpengaduPensyarah
Comments (9)
Add Comment
  • @77myy

    Bagi akula,aku x salahkan ipts kesemuanya.Cuma segelintir ipts yang mcmtu.Saingan utk ke IPTA TU sgt limited.Dan ada IPTA yg ada kuota.Kt kena buka minda sikit.At least mana2 pelajar yg SPM x berapa baik,masih ada peluang untuk sambung study.They deserve 2nd chance.Cuma pihak berkenaan perlu monitor n KPT kene pastikan ipts tu dpt penuhi segala syarat yg MQA,EAC berikan.PTPTPU pun xperlu bg loan kalau dorg xde MQA.Even oversea punya university xsemua diiktiraf MQA.

  • @ts.irwanmazwanibrahim1578

    Kebanyakkan lulusan kolej sedemikian dengan lulusan spm yang rendah, Dan itu salah satu langkah utk membantu mereka yang pencapaian SPM Lemah. Belajar rajin2 Masuk IPTA atau qualified private university.
    Kolej bukan university.

  • @nickjohn2051

    Name and Shame the college. Kenapa nak sembunyikan nama kolej tu. Biar rugi je kolej tu. IPTS is a joke. Standard subpar berbanding IPTA, student main2 je belajar, lecture kene kasi pass je sebab if fail banyak student kene soal by management pulak,student boleh retake test berulang2 kali if fail. Course tkde MQA kadang2 pun buat selambe je still offer walaupun mqa tkde. MQA tkde, jgn harap nak masuk keje kerajaan. Kerja swasta pun kadang2 tgk tau. Lagi2 engineer. Course mahal nak mampos, tapi certification dari Board of Engineer pun tkde. If IPTA punya kualiti pun banyak dah bising, ko boleh bayangkanlah ipts lagi teruk berkali ganda dari ipta. IF korang betul2 serrious nk masuk jugak private, saya recommend korang ambil terus A-Level then terus fly overseas je. Masuk terus UK, Netherland or German university. Kuality berkali2 ganda lebih tinggi, lecturer humble dan senang mengajar (bukan macam malaysia, lecture asyik hilang kelas, sombong, angkuh, soal sikit marah, dan paling tk tahan, asyik2 kene call by gelaran macam DR, IR, Prof lah) Pastu marah if tersilap panggil. PHD kt malaysia memang PENUH HASAD DENGKI je. Lecturer saya kt Delft university, panggil by Prof Arnold je. Padahal penuh je thesis engineering under his belt.

    Boleh check mqa status kt sini: http://www2.mqa.gov.my/mqr/ check course korang ade full accreditation tak. Kadang2 korang ni kene experiment, belum lagi full accreditation, tapi dalm offer cakap dah MQA certified. Pernah kene dulu. Sebab if bukan FA (full accreditation), korang tkleh masuk keje kerajaan. Saya ulang, if minat masuk private, pi fly overseas je.

  • @muhammadfarisofficiall2334

    Ini apa kolej ini apa nama kolej ini wahai media Malaysia kini kena siasat dia punya bos Ituh kolej takut ada unsur unsur jenayah ini apa kolej ,kolej ini untuk kita belajar sehingga mendapat peluang pekerjaan

  • @haziqmuhammad956

    Belajar tapi lulus je mmg la mengangur. Bagi la ratusan ribu kat uni mana pun, kalau diri tu hampeh mmg tak dpt keje la.

  • @mbahjayus8522

    jangan mudah percaya org yg baru anda kenal, Waspadalah Waspadalah Waspadalah, kejahatan bkn karena ada/tk ada niat, tetapi ada juga kesempatan.